Home » Kleinschalig wonen
Kleinschalig wonen
Woonvorm waar bewoners zelfstandig wonen in hun appartement en gebruik maken van zorg dichtbij. De zorgondernemer van een locatie is verantwoordelijkheid voor zowel zorg als management en dat zijn veel en uiteenlopende taken.
Hoe kun je de zorgondernemer ontzorgen? Met één aanspreekpunt en 24/7 support.
zelfstandigheid
Eigen regie bewegingsvrijheid
Het uitgangspunt ‘De deur is open, tenzij …’ is bekend. De invulling kan enorm verschillen.
Van belang is dat bewoners zodanige bewegingsvrijheid krijgen dat kwaliteit van leven zo optimaal mogelijk is. Zowel binnen als buiten. Dat wordt individueel afgestemd en regelmatig getoetst.
Passende oplossingen als maatwerk voor elke bewoner.
bewegingsvrijheid
Dwaalgedrag
Weggaan zonder te zeggen waarheen, rondlopen zonder doel? Wie dementie heeft, doet dat niet expres. Het wordt veroorzaakt door een gevoel van onrust. Het lopen werkt kalmerend.
Wanneer je samenleeft met iemand die dementie heeft, kan dit plotseling rondlopen (dwaalgedrag) je flink laten schrikken. Bijvoorbeeld wanneer je de ander ’s nachts opeens kwijt bent. Vraag je waarom, dan kan de persoon met dementie eigenlijk niet goed uitleggen wat de reden is.
Met sensortechnologie kan dwaalgedrag in de eigen kamer worden gedetecteerd en alleen wanneer dat nodig is door de zorg ondersteuning worden geboden.
Ook is deursturing mogelijk om een uitgang voor een specifieke bewoner te sluiten.
Ervaringen zeggen genoeg
Verhalen van onze klanten
Park Boswijk: zorgalarmering, ict & telefonie
Stichting Park Boswijk stond voor de uitdaging om hun verouderde zorgalarmeringssysteem te vervangen in 365 woningen. Essentieel voor de veiligheid van hun ruim 450 bewoners en de 24-uurs zorg. Keuze voor een toekomstbestendige oplossing die ook naadloos aansluit op hun huidige en toekomstige inzet van zorgtechnologie. IGCN heeft het volledige traject uitgevoerd: levering nieuwe zorgunits, aansluiten en het koppelen van de pols-halszenders (volledig waterdicht, voor dames verkrijgbaar als stijlvol sieraad) en draadloze rook- en CO2-melders. “IGCN werkt professioneel en persoonlijk. Sinds 2021 vertrouwen we op hun expertise. Niet alleen voor ons zorgsysteem, met 24/7 support, maar ook voor de volledige ondersteuning van onze ICT en telefonie”.Park Boswijk, Doorn
Gezondheidscentrum Kanaleneiland: ict
GCK stond voor een grote uitdaging: vervanging van het complete serverpark! Daar komt echter meer bij kijken dan men had verwacht. Daarom ging GCK op zoek naar een hands-on ICT-partner in de regio Utrecht. In het eerste telefonisch contact is naast een korte verkenning in grote lijnen het proces inzichtelijk gemaakt. echt een voorbeeld van ‘perfect timing’. IGCN heeft het hele traject van A tot Z uitgevoerd, begeleid en ervoor gezorgd dat alles voldoet aan de huidige veiligheidseisen vanuit de zorgbranche en Microsoft. Ook hebben we samen de migratie naar Microsoft 365 met succes afgerond. De ervaringen van GCK: “Ze zijn altijd bereikbaar, denken mee en lossen problemen snel op. Daarnaast adviseert IGCN proactief over manieren om IT-systemen toekomstbestendig te maken.”GCK, Utrecht
Surplus: telefonie
Surplus zet zich in om inwoners van West-Brabant, van jong tot oud, te ondersteunen in het leiden van een leven dat écht bij hen past.
Surplus stond voor de uitdaging om de intramurale zorg efficiënter te ondersteunen. Dus kwamen wij met een oplossing. Het resultaat? Piepers, oude DECT-systemen en smartphones werden vervangen door één centraal device.
Deze zorgtelefoon brengt alle informatie, alarmen en telefonie op één plek samen. Hierdoor hebben de medewerkers van Surplus meer overzicht, minder apparaten en vooral meer tijd voor persoonlijke zorg. Dat waar het echt om draait.
De samenwerking liep volgens Surplus “pragmatisch, transparant en meedenkend”, precies zoals wij graag werken!
Surplus: welzijn, zorg en wonen, West-Brabant.
communicatie
Zorgoproepdirect bij de zorg
Als een bewoner een zorgoproep heeft dient de zorg deze meteen op hun zorgtelefoon te ontvangen. Zodra de zorgmedewerker een oproep accepteert is er een spraak-luisterverbinding en kan met de bewoner worden afgestemd wat de situatie is en over de opvolging.
Het telefonieplatform is onderdeel van de ict-omgeving op locatie. Mocht er internetstoring zijn blijft de telefonie intern volledig werken.
zorgcommunicatie
Voordelen ICT lokaal
Telefonie en zorgcommunicatie zijn onderdeel van de ICT-omgeving. Deze onderdelen worden door IGCN gerealiseerd én onderhouden. Gebruik van internet met glasvezel voor snelle dataverwerking. Mocht er een internetstoring zijn dan kan de zorg ongestoord gebruik blijven maken van het interne netwerk.
Onze partners




