Home » Beheer & support
Beheer & support
Elke engineer heeft meerdere specialisaties en kent de klant. De engineer kan adequaat handelen bij urgentie of vragen om passende oplossingen te bieden. Deze hands-on mentaliteit wordt door onze klanten bevestigd.
klantcontact
Remote of op locatie
Direct contact met één van de vaste contactpersonen bij IGCN. Die kent de situatie en kan doorom snel schakelen. Eén rechtstreeks nummer, geen wachtrij en altijd bereikbaar.
De meeste meldingen kunnen op afstand worden opgelost met een hulptool (zie ‘Contact’).
Lukt dat niet dan komen we op locatie.
certificering
Prekeuring Ontruimings Alarm Installatie (OAI)
Vanuit bevoegd gezag (brandweer) en het zorgkantoor is een certificering van de Brandmeldinstallatie en bij de zorg voor een ontruimingsalarminstallatie (OAI) een jaarlijkse verplichting en is dus een jaarlijks terugkerend proces.
Er wordt steeds vaker gekeken naar koppeling met Smartphones alhoewel dit nog niet door CCV is goedgekeurd in de NEN2575-4.
IGCN levert de oplossing hiervoor en zorgt voor de prekeuring van het proces en onderdelen om daarmee het risico op afkeuren te voorkomen. Na keuring door een bevoegde keuringsinstantie is de zorgorganisatie weer verzekerd van een gecertificeerde Ontruimings Alarm Installatie inclusief melding op smartphones.
Ervaringen zeggen genoeg
Wat zeggen onze klanten?
Park Boswijk: zorgalarmering, ict & telefonie
Stichting Park Boswijk stond voor de uitdaging om hun verouderde zorgalarmeringssysteem te vervangen in 365 woningen. Essentieel voor de veiligheid van hun ruim 450 bewoners en de 24-uurs zorg. Keuze voor een toekomstbestendige oplossing die ook naadloos aansluit op hun huidige en toekomstige inzet van zorgtechnologie. IGCN heeft het volledige traject uitgevoerd: levering nieuwe zorgunits, aansluiten en het koppelen van de pols-halszenders (volledig waterdicht, voor dames verkrijgbaar als stijlvol sieraad) en draadloze rook- en CO2-melders. “IGCN werkt professioneel en persoonlijk. Sinds 2021 vertrouwen we op hun expertise. Niet alleen voor ons zorgsysteem, met 24/7 support, maar ook voor de volledige ondersteuning van onze ICT en telefonie”.Park Boswijk, Doorn
Gezondheidscentrum Kanaleneiland: ict
GCK stond voor een grote uitdaging: vervanging van het complete serverpark! Daar komt echter meer bij kijken dan men had verwacht. Daarom ging GCK op zoek naar een hands-on ICT-partner in de regio Utrecht. In het eerste telefonisch contact is naast een korte verkenning in grote lijnen het proces inzichtelijk gemaakt. echt een voorbeeld van ‘perfect timing’. IGCN heeft het hele traject van A tot Z uitgevoerd, begeleid en ervoor gezorgd dat alles voldoet aan de huidige veiligheidseisen vanuit de zorgbranche en Microsoft. Ook hebben we samen de migratie naar Microsoft 365 met succes afgerond. De ervaringen van GCK: “Ze zijn altijd bereikbaar, denken mee en lossen problemen snel op. Daarnaast adviseert IGCN proactief over manieren om IT-systemen toekomstbestendig te maken.”GCK, Utrecht
Surplus: telefonie
Surplus zet zich in om inwoners van West-Brabant, van jong tot oud, te ondersteunen in het leiden van een leven dat écht bij hen past.
Surplus stond voor de uitdaging om de intramurale zorg efficiënter te ondersteunen. Dus kwamen wij met een oplossing. Het resultaat? Piepers, oude DECT-systemen en smartphones werden vervangen door één centraal device.
Deze zorgtelefoon brengt alle informatie, alarmen en telefonie op één plek samen. Hierdoor hebben de medewerkers van Surplus meer overzicht, minder apparaten en vooral meer tijd voor persoonlijke zorg. Dat waar het echt om draait.
De samenwerking liep volgens Surplus “pragmatisch, transparant en meedenkend”, precies zoals wij graag werken!
Surplus: welzijn, zorg en wonen, West-Brabant.
up-to-date
Onderhoud & controle
Het actueel houden van alle onderdelen zoals applicaties, besturingssoftware en extensies vergt gedegen onderhoud. Updates worden vooraf gecontroleeerd op basis van releasenotes, geactiveerd en vervolgens gecontroleerd op de nieuwe functionaliteiten.
Dat geldt ook voor back-up. Naast een melding is controle steekproefsgewijs noodzakelijk om de garantie te geven dat deze werkelijk is geslaagd.
toekomstgericht
Opleiden ICT engineers
Om onze bijdrage te leveren aan het opleiden van nieuwe ict engineers is IGCN een ‘Erkend leerbedrijf’. Met regelmaat kunnen geïnteresseerden bij ons aan de slag en volgen één dag per week de ict opleiding. Prima combinatie om theorie in praktijk te brengen en na het behalen van het diploma bij ons de kennis en ervaring verder uit diepen.
Onze partners




